Известие

Collapse
No announcement yet.

dhtj, ecotronic и компания срещу Jtdm

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • CF2 спарковете са ОК. Първите CF3 са най-големия боклук на италианците. Правят ги с тънки сегменти, които заминават за нищо време и разход под 0.5 литра на масло на 1000 км е постижение, независимо от маслото. В края на 2002 г се връщат към старите сегменти. Този филм съм го играл. С 156 направих над 80000 км. без проблеми. 166 ми разказа играта.
    Alfa Romeo 156 SELESPEED 09.99-EX, Alfa Romeo 166 06.01 & BMW E39 525tds Touring

    Comment


    • Първоначално публикувано от flipz Покажи съобщение
      Явно си пестил от масло .. този Магнетик изобщо не е за този мотор. В книгата на Опел Корса 1.1 B го препоръчват
      Мотул 6100 също не е за TS.
      Кастрол 10W60 или ако не я гониш много
      Мотул 5w40 8100 са за TS
      За 20 тина лева слагате нисък клас масла от дадените марки, това не е съвсем разумно. А и TS е капризен от към масло.

      Аз също карах моята TS 11 години и не съм доливал масло. В момента я кара мой приятел на когото я продадох.
      Возил съм се и на 2,0TS с ремапии подобрени 175 кс на дино. На мой приятел е от Варна -върви много и той я пече здраво, но кара само с Castrol 10W60 от 10 години.

      За комфорт и удобство 159 дизел е много по- добра, стабилност и тн. Разхода на гориво е съвсем нормален.
      * за клапи и дпф и тн .. това са евтини заяждания. Всичко това се разчиства за половин ден и някой лев.
      Не знам как установи от какво съм пестил...Винаги съм я карал с масло, което отговаря на спецификациите дадени от производителя (10в40 е по книжка както се вижда и в прикачения файл от ръководството на 145- сега не ми се търси на 146, но всички знаем, че отпред всичко е 1:1). Румен от РубигКар мисля също е пределно нясно какво масло е трябвало да и налива и никога не съм пестил пари от поддръжката на никоя от колите си.
      Междудругото Мотул 10в40 е ACEA: A3/B4; което е правилно, според ръководството... Ще ме прощаваш, не се заяждам, или нещо подобно, но между твоето менние и това на Румен и Ръководството на производителя, имам повече доверие на последните 2. Както и да е, 146цата вече половин година не е моя, та е малко безмислено да спорим за маслото й.
      Не знам с какво сравняваш ти 159 дизел като комфорт и стабилност. Ако я сравняваш с на Дани 156ицата - няма спор. Или с моята бивша 146ца...
      Attached Files
      Last edited by ivo_red; d.m.y г., 21:39.
      (1996) 146 ti EX ( 2008 ) 159 Sportwagon 3.2 JTS

      Comment


      • Първоначално публикувано от flipz Покажи съобщение
        * за клапи и дпф и тн .. това са евтини заяждания. Всичко това се разчиства за половин ден и някой лев.
        Разчиства се то.
        А ако ти падне метална клапа на 1.9ката тъкмо като си на път да я "разчистиш" и я глътне мотора, кво става?
        Или ако 2.4ката я напънеш със задръстен дпф, влезе в регенерация, вдигне температура и спука главата?
        Знаем ги тея работи, има хиляда теми за това.

        Проблема с кутията на 1.9 пак ли е "евтино заяждане"?
        156 2.0TS

        Comment


        • Първоначално публикувано от ivo_red Покажи съобщение
          Не знам как установи от какво съм пестил...Винаги съм я карал с масло, което отговаря на спецификациите дадени от производителя (10в40 е по книжка както се вижда и в прикачения файл от ръководството на 145- сега не ми се търси на 146, но всички знаем, че отпред всичко е 1:1). Румен от РубигКар мисля също е пределно нясно какво масло е трябвало да и налива и никога не съм пестил пари от поддръжката на никоя от колите си.
          Междудругото Мотул 10в40 е ACEA: A3/B4; което е правилно, според ръководството... Ще ме прощаваш, не се заяждам, или нещо подобно, но между твоето менние и това на Румен и Ръководството на производителя, имам повече доверие на последните 2. Както и да е, 146цата вече половин година не е моя, та е малко безмислено да спорим за маслото й.
          Не знам с какво сравняваш ти 159 дизел като комфорт и стабилност. Ако я сравняваш с на Дани 156ицата - няма спор. Или с моята бивша 146ца...
          Просто 2 145-ци преди около 5-6 години родиха с Castrol Magnatec Единият дори в форума беше писал.
          Все пак за теб е по- добре да сложиш по- евтино масло, базирайки се на книгата че го препоръчва от такова с по- добри качества ?
          Кое ти гарантира по- добра надеждност ?
          Точно заради това е славата на TS че ражда в 'лютеницата' заради тези твой писания по- горе.
          Мой съсед и близък приятел с 2.0 TS редовно вземаше магистралата на 3та и 4та и колата му в момента е с отлична компресия, скоро я замерваха.(винаги Castrol 10w60) TS моторите са капризни на масло и заради не добро мазане.

          За моно-инжекция Corsa 1 литър мотор германците препоръчват това масло, което си слагал на алфата. (Magnatec)
          Аз нищо повече няма да коментирам по темата. Който както иска. Книги, имена на непознати за мен хора ... карай със Selenia Gold в такъв случай - също е в книгата.

          159 я сравнявам с по- старите модели, 145/146/156/мито .. все пак сме във форум на алфа.
          Last edited by flipz; d.m.y г., 23:12.
          Alfa 159 1.9 16V JTDm Lusso (150)08'; EX Alfa 145 1.6 TS

          Comment


          • Приятел има 156 1.8 твинспарк от 2006 година.
            Аз съм регистриран тук заради него, мисля че 2010, искаше да питам нещо, а той нямаше компютър по онова време.

            Сега сме 2019. 13 години я кара тая кола, само с магнатек 10в40. Буталата още не са виждали слънчева светлина. Тоест, мотора не е отварян никога.
            Толкова за раждащите спаркове и капризите към маслото.
            156 2.0TS

            Comment


            • Ако я кара като мен .. като чичак .. под 4000 оборота не е критерии
              Или 13 години само събота и неделя 100км
              Моят приятел я кара за кеф .. качва се да я намачка. Има газово, но си зарежда бензин да излезе и да и скъса гъза
              Т.е. в пълният смисъл алфист
              Last edited by flipz; d.m.y г., 23:17.
              Alfa 159 1.9 16V JTDm Lusso (150)08'; EX Alfa 145 1.6 TS

              Comment


              • Падане на клапа при 1.9, хаха, те и на 2.4 падат, затова се махат още след покупката заедно със смяна на ангренажа.

                Запушен дпф, регенерация, вдигане на температура и пукане на глава, хаха, незнаех че това е начина...? Но пък и тия карантий се махат още след покупката.
                Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
                Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
                Горе главата, нищо че е празна...

                Comment


                • Първоначално публикувано от mirchozo Покажи съобщение
                  Падане на клапа при 1.9, хаха, те и на 2.4 падат, затова се махат още след покупката заедно със смяна на ангренажа.
                  Запушен дпф, регенерация, вдигане на температура и пукане на глава, хаха, незнаех че това е начина...? Но пък и тия карантий се махат още след покупката.

                  Е падат и при 2.4, разликата е че при петака са пластмасови, а при 1.9 са стоманени. (само през първите 6 месеца от производството са с пластмасови, много малко бройки).
                  Разликата в щетите дето може да нанесат пластмасовите и стоманените клапи е голяма.

                  Иначе си прав, че тея неща се "махат веднага след покупката" , но само ако си запознат и четеш форуми. Много хора не го знаят тва нещо и има "ох-ох-кво стана".
                  Също може да са паднали и преди покупката, и да не забележиш при огледа, ако не си разбирач...

                  А може да си разбирач с лош късмет и да паднат точно като я караш към сервиза за премахването им.
                  156 2.0TS

                  Comment


                  • Добре де, и стоманените ли падат? Какви пък толкова натоварвания понасят тия вихрови клапи? Някак си нещо не ми се връзва ... тази мания по махането им не е ли силно преувеличена? То дроселът при бензините не работи ли в сходни режими? Айде повече бензини са атмосферни, ама има и турбо бензини с високи натоварвания и никога не съм чул някой да има проблем с дросела точно...
                    '05 166 V6
                    '98 156 2.0 TS ex ...

                    Comment


                    • То по неговите приказки са все едно с ластик хванати, пък то не е баш така. Махат се за всеки случай щото белите които следват са повече от ползата от тях (поне когато са стари).
                      Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
                      Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
                      Горе главата, нищо че е празна...

                      Comment


                      • Първоначално публикувано от 156 Покажи съобщение
                        Добре де, и стоманените ли падат? Какви пък толкова натоварвания понасят тия вихрови клапи? Някак си нещо не ми се връзва ... тази мания по махането им не е ли силно преувеличена? То дроселът при бензините не работи ли в сходни режими? Айде повече бензини са атмосферни, ама има и турбо бензини с високи натоварвания и никога не съм чул някой да има проблем с дросела точно...
                        Дросела на бензинова кола си е чист или леко омаслен.
                        Клапите на дизела събират яко нагар и се запичат, спират да се движат, моторчето се мъчи да ги мести, турбото надува и се изкъртват накрая.

                        Не знам дали са хванати с ластик и колко често падат, но е факт, че в най-големия UK сервиз за алфи в ценоразписа има - премахване на вихрови клапи-ХХХ паунда, Ребилд на мотор след глътнали вихрови клапи- ХХХХ паунда, ремонт на кутия м32 - ХХХ паунда...

                        Щом присъства в ценоразписа, значи това са най-честите проблеми. Никъде не пише за ремонт на кутия на твинспарк или за счупен дросел, щото това са неща дето се случват веднъж на 1000 години.
                        156 2.0TS

                        Comment


                        • Или защото спарка е 15 год в най-добрия случай и ако се строши става на бирени капачки. Проблема с клапите е в местата където лагеруват, там се получава износване и затова падат, не защото много ги надува турбото.
                          Alfa Romeo 33 SW 1.7 16v - Няма я вече.
                          Alfa Romeo 155 1.8 8v TS - и нея
                          Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v '02

                          Comment


                          • Има и ребилд на спарк след скъсан ремък. Също и на жтд след блокирала водна помпа.
                            Но няма ремонт на спаркова кутия, дадох го като пример за нещо рядко. А за М32-то им е на главната страница, сметай какъв отпадък е тва опелско недоразумение.
                            156 2.0TS

                            Comment


                            • Ами няма нищо за ремонт на тс кутия щото той самия мотор няма сила да я строши, елементарно и логично нали ?
                              Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
                              Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
                              Горе главата, нищо че е празна...

                              Comment


                              • Що се хващаш за конкретното, като казах, че е само пример.
                                Ок, няма и ценоразпис за паднала клапа в колектора на спарка. (Има такова нещо, не е вихрова клапа ами е колектор с променлива дължина, ама тая клапа никога не съм чувал да пада, и тема няма във форумите даже).

                                Иначе 1.9жтд-то не си чупи кутията щото има много сила, а щото просто кутията е калпава.
                                156 2.0TS

                                Comment

                                Working...
                                X